خوشگل پسر
خوشگل پسر

شرح حال زندگی یک پسر


دوست پسر هایی که انکار می شوند

دوست پسر هایی که انکار می شوند

 

دکتر محمود گلزاری عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر این مطلب که قصد گفت و گو با هیچ رسانه ای را ندارد، در واکنش به خبر«۸۰ درصد دختران دبیرستانی دوست پسر دارند» که به نقل از وی در رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های خبری منتشر بود توضیح داده و این خبر را تصحیح کرد.

 

 

دکتر محمد گلزاری گفت: نمی توان آمار اعلام شده را اولا به دختران دبیرستانی ایران تعمیم داد ثانیا بیشتر این دوستی ها شامل ساده ترین ترین نوع تماس بوده است.

 

دکتر محمود گلزاری عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر این مطلب که قصد گفت و گو با هیچ رسانه ای را ندارد، در واکنش به خبر«۸۰ درصد دختران دبیرستانی دوست پسر دارند» که به نقل از وی در رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های خبری منتشر بود توضیح داده و این خبر را تصحیح کرد.

 

وی در این باره گفت:در توضیح و تصحیح آمار دختران دبیرستانی که از قول اینجانب نقل شده است، به اطلاع می رساند: از بیست و پنج سال پیش، اینجانب هم با حضور در دبیرستان ها و دانشگاهها، هم با اجرای چند پژوهش میدانی علمی و مفصل به سفارش نهادها و مراکز فرهنگی(دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، وزارت علوم، وزارت بهداشت،…) و نیز با راهنمایی کردن بیش از پانزده پایان نامه دانشجویی، در جریان پدیده ارتباط دختران و پسران ایرانی قرار دارم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد:پرسشنامه معتبری که برای این تحقیقات تهیه و اعتبارسنجی شده بود OSR (رابطه با جنس مخالف) نام داشت که چهار وضعیت:۱٫ هم اکنون رابطه دارم، ۲٫ قبلا رابطه داشته ام، ۳٫ علاقه یک طرفه دارم، ۴٫ ارتباط نداشته و ندارم را می‌سنجید (البته این پرسشنامه ۱۴ سوال داشت). در سال های اخیر(سه سال اخیر) با اجرای این آزمون در چند دبیرستان دخترانه در تهران، حدود ۸۰ درصد آزمودنی اظهار کرده اند که یا هم اکنون رابطه دارند، یا قبلا داشته اند یعنی در مجموع دوستی با جنس مخالف را تجربه کرده اند.

 

گلزاری در مورد نحوه ارتباط دخترها با جنس مخالف اظهار داشت:این دوستی‌ها و رابطه‌ها در طیفی از گفتگو تلفنی، تماس از طریق چت اینترنتی، ملاقات حضوری در مراکز عمومی، تماس خصوصی در خلوت، ارتباط جسمی و رابطه جنسی را شامل می شود. معلوم است که رابطه‌ها و تماس‌های مراحل آخر (جسمی و جنسی) بسیار کم و زیر ده درصد است.

 

وی افزود: با این توضیح نمی توان آمار اعلام شده را اولا به دختران دبیرستانی ایران تعمیم داد ثانیا بیشتر این دوستی ها شامل ساده ترین ترین نوع تماس تا ملاقات حضوری در پارک ها و خیابان ها می شود.اما نباید فراموش کرد که اگر به نوجوانان ما و والدینشان آموزش های مفید و راهگشا داده شود، می توان جلو پیشروی آنها را به مراحل نابهنجارتر گرفت. آمار ما نشان می دهد ۴۰ درصد دختران دانشجویی که گفته اند با جنس مخالف رابطه دارند، اولین دوستی های خود را در سن راهنمایی و زیر ۱۴سال آغاز کرده اند و این می رساند که ضروری است، نوجوانان خود را بیشتر مراقبت کنیم.

 

گلزاری در آخر گفت: آخرین یافته‌های روان شناسی می‌رساند که زنان و دختران بیش از جنس مذکر تحت تاثیر آموزش های مستقیم و یا آگاهی های غیرمستقیم از طریق دوستان خود قرار می گیرند(نظریه تغییرپذیری جنسی) از این رو آموزش ها را باید جدی بگیریم.

 

گفتنی است برخی رسانه‌ها در چند روز گذشته به نقل از دکتر محمود گلزاری اعلام کرده بودند:در ایران ۸۰ درصد دختران دبیرستانی با یک پسر دوست هستند و حتی ممکن است ارتباط جنسی هم داشته باشند که خانواده‌ها و مسوولان مدارس از این موضوع بی‌اطلاع هستند.               



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

جمعه 16 اسفند 1392برچسب:دوست,پسر, |

 


به وبلاگ من خوش امدید


 

 

 

 

مي دونستي
روز جهانی چپ دست ها
روز جهانی چپ‌دست‌ها
اصلا میدونی اسکل چیه که به هر کسی میگی ؟!
آیا میدانید جدید جالب و باحال روز
چگونه چشمان زیبایی داشته باشیم؟
راهنمای پسرهای خوشتیپ :
دوست پسر هایی که انکار می شوند
چگونه عضلات چشم را تقویت کنیم
چگونه با یک دختر دوست شویم
دوست پسر هایی که انکار می شوند
راهنمای پسرهای خوشتیپ :
چگونه جذاب باشیم؟2
خصوصیات دخترهاوپسرها
چهار روش برای افزایش بهره هوشی
چگونه جذاب شویم
ماشین من
راه دوست یابی
دوست
دوستان

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 92701
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 2




/BlogLastPosts